serwis biurowy blog

Serwis w małej firmie.

serwis biurowy w malej firmie

Czy profesjonalny serwis urządzeń biurowych
jest potrzebny w małej firmie.

Z zawodu nie jestem serwisantem urządzeń biurowych. Jestem handlowcem w branży budowlanej i na obsłudze drukarki czy kserokopiarki znam się na tyle, żeby komfortowo pracować. No właśnie, komfortowo.

Co przez to rozumiem? Przede wszystkim, żeby kserokopiarka czy drukarka była zawsze sprawna. A zawsze, oznacza czas kiedy jest niezbędna do wykonania mojej pracy.

Poniżej kilka przykładów z życia wziętych.

  • Zmiana tuszu w drukarce. (urządzeniu wielofunkcyjnym)

Przyznam, że nie było mi do śmiechu. Tego dnia czekałem na jednego z ważniejszych klientów. Budowa hurtowni artykułów biurowych i elektroniki szła pełna parą. Klient przyjechał zamówić elementy dachu i pokrycie dachowe. Zamówienie 50.000zł. Trzeba zrobić kserokopię planów dachu ja do ksero, a ono drukuje na czerwono. Nie powiem Ci jak ten klient na mnie patrzył, miałem wrażenie, że zastanawia się czy w odpowiedniej firmie ten dach zamawia.

  • Komputery bez serwisu.

Często zdarza się, że klienci zamawiają wyceny, na kilka, kilkanaście czy kilkadziesiąt pozycji. Trzeba zrobić to szybko i sprawnie. Nikt nie lubi czekać. Zaczynam wycenę, dwie pierwsze pozycje i ku mojemu zdziwieniu reset komputera. Zaczynam od nowa tym razem z silnym postanowieniem zapisu dokumentu co 5 minut i .... znowu reset komputera. Zastanawiam się kiedy ostatnio zaglądał do niego serwisant. No tak jakiś rok temu znajomy szefa coś w nim czyścił. Nawet nie chcę wiedzieć jak wygląda komputer w środku po roku bez czyszczenia.

Przytoczyłem dwa skrajne przypadki. Wiem, że niektórzy uśmiechną się pod nosem przypominając sobie własne tego typu przypadki. Zapewne znasz już odpowiedź na pytanie czy w małej firmie jest potrzebny profesjonalny serwis, bo odpowiedź może być tylko jedna: TAK.

  1. Oszczędzasz czas pracowników.
  2. Masz pewność, że urządzenia biurowe nie odmówią posłuszeństwa w najmniej oczekiwanym momencie.
  3. Dbasz o renomę firmy i swoje dobre imię.
  4. Nie zaprzątasz sobie głowy serwisowaniem, bo dba o to serwisant.
  5. Płacisz za serwis i wymagasz. (czego nie da się powiedzieć o znajomym szefa).

Można by tak wymieniać jeszcze długo i chyba nie muszę nikogo przekonywać o słuszności odpowiedzi na zadane w tytule pytanie. Teraz zastanów się kiedy w Twojej firmie był ostatnio serwisant i co robił. Czy przyjechał na przegląd drukarki czy komputera, czy też pracował cały dzień, żeby naprawić to co nie było serwisowane od roku.

Złota zasad brzmi: "Lepiej zapobiegać niż leczyć" w tym przypadku naprawiać. Pomyśl o tym kiedy następnym razem będziesz się zastanawiał czy w małej firmie potrzeby jest serwis urządzeń biurowych.

 

© 2015 SerwisyBiurowe.pl. All Rights Reserved.